|
Pneumatické spojky a brzdyPneumatické spojky a brzdy jsou zařízení poháněná stlačeným vzduchem určená pro přenos točivého momentu v přerušovaných intervalech. Firma Goizper vyrábí celou řadu těchto zařízení. Pro přehlednost je dělíme na:
Stáhněte si katalog pneumatických komponent firmy Goizper v angličtině a španělštině. Integrované pneumatické spojko-brzdyJedná se o zařízení, která mají dvojí funkci, tedy funkci brzdy a spojky a to tak, že obě funkce nemohou být současně aktivovány. Na výběr jsou k dispozici různé druhy a velikosti. Rozpětí točivých momentů začíná u 65 Nm a končí přibližně u 150 000 Nm. S tímto rozpětím lze splnit velké množství požadavků. Uplatnění potom běžně tyto zařízení nachází v aplikacích jako jsou excentrické lisy, nůžky na plech,nůžky na kulatinu, ohraňovací lisy a pod. Řada 5.8Hlavní vlastností této řady je, že se dosahuje maximálního točivého momentu u daného průměru spojko-brzdy a to tím, že její konstrukce dovoluje uložit uvnitř píst s maximálním průměrem. Tyto spojko-brzdy jsou připraveny pro montáž na hřídel za pomocí rozpěrných kroužků nebo pomocí per. Řada 5.7Jedná se o 2.generaci spojko-brzd, která následovala po tradiční svorníkové konstrukci spojko-brzd. Tato řada se dělí na 2 skupiny:
Můžou být montovány na hřídel za pomocí rozpěrných kroužků a to jak ze spojkové tak i z brzdové strany. Řada 5.0Spojko-brzdy této řady jsou poslední verzí naší tadiční konstrukce spojko-brzd spojených pomocí svorníků, kteří drží obě víka a zabraňují deformacím a únavovému poškození. Další charakteristickou vlastností této řady je, že jejich víko spojky je vyrobeno z hliníku a tím se dosahuje malé setrvačnosti. Řada 5.5Jedná se o provedení s dvěmi lamelamy na spojkové straně. Takto se dosahuje dvojnásobného točivého momentu spojky než u verze 5.0 při stejném průměru. Tímto způsobem se dosahuje lepšího poměru točivý moment : setrvačnosti. Vnější víka y ořechy jsou vyrobeny z termo svařené oceli. Řada 5.6Podobně jako u řady 5.5 mají i tyto spojko-brzdy dvě spojkové lamely, avšak u této řady jsou 2 lamely i na straně brzdy. Takto se dosahuje dvojnásobné točivého momentu jak na straně brzdy tak na straně spojky. Spojky a brzdy - oddělenéV případech kdy u technické aplikace nelze nebo není třeba použít integrovanou spojko-brzdu, máme k dispozici doděleně spojky nebo brzdy. Pneumatické spojky spínají přivedením tlakového vzduchu, rozepnou za nepřítomnosti tlakového vzduchu pomocí pružin. Pneumatické brzdy spínají za nepřítomnosti tlakového vzduchu pomocí pružin. Toto chování je použito, protože nepřítomnost tlakového vzduchu může být způsobena i nějakou poruchu a v tomto případě zůstává brzda zabrzděna. Každý rozměr spojky či brzdy je k dispozici v různém počtu lamel y sil pružin a celkové lze tedy vybírat ze široké škály zařízení. Řada 5.35 - spojkyTyto spojky přenáší točivý moment s jedné hřídele na druhou prostřednictvím tření mezi vnějšími a vnitřními lamelami. Axiální síla mezi lamelami je vytvářena přivedením tlakového vzduchu. Řada 5.36 - brzdyTyto brzdy jsou bezpečnostními brzdami, protože axiální síla mezi lamelami je vytvářena pružinami. Brzda odbrzdí ve chvíli kdy je přiveden tlakový vzduch. Těmto brzdám se také někdy říká negativní brzdy. Spojko-brzdy olejo-pneumatickéŘada 5.WTyto spojko-brzdy spojují technologie běžně používané v pneumatických a v hydraulických spojko-brzdách. Spínají pomocí tlakového vzduchu jako pneumatické, ale jsou v nich použity lamely jako u hydraulických spojko-brzd tedy chlazené olejem. Výsledkem spojení těchto technologií je spojko-brzda schopná poskytnout vysokou frekvenci spínání. Chlazení je dimenzované v závislosti na potřebě disipace energie u konkrétní aplikace. Toto chlazení může být doplněno o vnější okruh nuceného oběhu oleje k čemu jsou tyto spojko-brzdy uzpůsobeny. PříslušenstvíVíko bočního přívodu vzduchuV případech kdy je spojko-brzda umístěna na kraji hřídele, může do ní být vzduch přiváděn prostřednictvím víka bočního přívodu vzduchu dodávaného Goizperem. Toto víko je upevněno k hřídeli pomocí 4 šroubů. S využitím takovéhoto víka lze použít kratší hřídel, protože spojko-brzda není nad hřídelem umístěna celou svou délkou, a zároveň se lze vyhnout vrtání děr do hřídele. Příslušenství pro připojení rychloodvětracího ventiluV případech kdy je vyžadován extrémně krátký čas při brzdění, Goizper nabízí příslušenství pro připojení rychloodvětracích ventilů. Toto se připojuje na bok vedle hřídele a pomáhá k rychlému výstupu vzduchu ze spojko-brzdy, čímž zkracuje čas brzdění na minimum. Rotační ventilGoizper nabízí rotační ventily, které jsou součástí nutnou pro přívod tlakového vzduchu k pneumatickým spojko-brzdám. Jedna z částí rotačního ventilu je přišroubována k hřídeli stroje a druhá je připojena ke vzduchové hadici. Rotační ventil pro řadu 5.WPro přívod energií k olejopneumatickým spojko-brzdám Goizper nabízí rotační ventily, které jsou vybaveny jak kanálem pro vzduch tak dalším přídavným okruhem pro přívod oleje pro chlazení spojko-brzdy. Vše v jednom kompaktním bloku. |